مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 11:522022-02-21اقتصادي

سن گندم پیروز میدان کشتزارهای خراسان شمالی در سال زراعی جاری


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از شیوع آفت سن گندم در کشتزارهای گندم و جوی این استان در سال زراعی جاری گفت: - ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از شیوع آفت سن گندم در کشتزارهای گندم و جوی این استان در سال زراعی جاری گفت: بروز خشکسالی، کاهش شدید بارندگی و نبود یخبندان در فصل زمستان موجب می شود تا سال آینده با افت بیشتری از سن گندم مواجه شویم.

محمدرضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: با بررسی های صورت گرفته تاکنون سه کانون از سن گندم در شهرستان اسفراین، دو کانون در شهرستان مانه و سملقان، یک کانون در بجنورد، دو کانون در شیروان مشاهده شده است.

وی افزود: سن گندم در اوایل تیرماه زمانیکه تغذیه آن کامل می شود پرواز می کند و هرچقدر تغذیه آن کامل تر باشد وزن آن بیشتر شده در نتیجه مقاومت آن ها نیز کمتر می شود.

رضایی ادامه داد: از آنجاییکه در فصل زمستان امسال سرمای خاصی وجود نداشته مقاومت سن گندم نسبت به سرما نیز کاهش یافته در نتیجه فصل زمستان گذران آن ها نیز اندک شده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر باید گندم به مرحله پنجه زنی برسد اما به علت اینکه رشد آن ها عقب است و گندم ها ضعیف باقی مانده به نظر می رسد در رقابت با سن گندم، این نوع از آفت پیروز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن گندم پیروز میدان کشتزارهای خراسان شمالی در سال زراعی جاری

سن گندم پیروز میدان کشتزارهای خراسان شمالی در سال زراعی جاری