مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:172022-02-21سياسي

اختصاص 42 درصدی GDP به بخش پژوهش در لایحه بودجه 1401


دبیر کل سابق شورای عالی عتف از اختصاص 42 درصدی GDP به بخش پژوهش در لایحه بودجه 1401 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر عبدالحسین رحیمی در حاشیه دویست و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آخرین جلسه ای است که به عنوان دبیر کل شورای عتف حضور می یابم، افزود: در این جلسه 3 موضوع در دستور کار قرار گرفت که اولین مورد آن گزارشی از سامانه ساطع و نحوه اختصاص 40 درصد از بودجه های پژوهشی دستگاه ها به امر پژوهش در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور بوده است.

وی در این جلسه از تصویب افزایش اختصاص اعتبارات دستگاه های اجرایی از 40 درصد به 60 درصد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که دبیر کل جدید شورای عتف این مصوبه را پیگیری و اجرایی کند.

رحیمی، ارائه گزارشی از صندوق شورای عتف را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه نام برد و ادامه داد: راه اندازی این صندوق در شورای عتف می تواند بازوی اجرایی این شورا در پیگیری سیاست های آن باشد.

دبیر کل سابق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، ارائه گزارشی از اعتبارات تحقیقاتی سال 1401 از سوی سازمان برنامه و بودجه را سومین دستور جلسه عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس این گزارش 29 هزار میلیارد تومان برای بخش پژوهش و تحقیقات در لایحه بودجه 1401 در نظر گرفته شده که این میزان تقریبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 42 درصدی GDP به بخش پژوهش در لایحه بودجه 1401

اختصاص 42 درصدی GDP به بخش پژوهش در لایحه بودجه 1401