مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:472022-02-21پزشكي

زنگ خطر هاری در نیشابور/مواردی از نوع حیوانی این بیماری شناسایی شده است


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از شناسایی 2 مورد ابتلای به هاری حیوانی در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از شناسایی 2 مورد ابتلای به هاری حیوانی در این شهرستان خبر داد.

زهرا دستجردی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: هاری یک بیماری ویروسی بسیار خطرناک است که مغز را درگیر کرده و باعث آنسفالیت در مغز می شود.

اگر انسان به هاری مبتلا شود، از آنجایی که این بیماری درمانی ندارد، مرگ فرد 100 درصد است اما این بیماری با واکسیناسیون به موقع و تزریق سرم قابل پیشگیری است.

وی در مورد اقدامات درمانی لازم برای فردی که دچار حیوان گزیدگی شده، گفت: در مورد افرادی که دچار حیوان گزیدگی شده و به مراکز مربوطه مراجعه می کنند، ابتدا محل زخم شسته و ضدعفونی می شود و سپس واکسیناسیون انجام شده و در صورت نیاز سرم هاری که آنتی بادی آماده است نیز به وی تزریق می شود.

دستجردی اظهار کرد: چنانچه در مواردی حیوان گزیدگی رخ دهد و حیوان متواری نشده باشد، بنا بر دستورالعمل مربوطه حیوان را به مدت 10 روز زیر نظر می گیرند چون اگر مبتلا به هاری باشد، معمولا در طول 10 روز می میرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر هاری در نیشابور/مواردی از نوع حیوانی این بیماری شناسایی شده است

زنگ خطر هاری در نیشابور/مواردی از نوع حیوانی این بیماری شناسایی شده است