مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 13:172022-02-21پزشكي

واکسن های استنشاقی، کووید-19 را مغلوب می کنند!؟


19 ممکن است به زودی با واکسن های استنشاقی جایگزین شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، برخی از کارشناسان بر این باورند که واکسن های استنشاقی می توانند کووید-19 را در بازی شطرنج جهانی علیه این پاندمی کیش مات کنند.

آن ها معتقدند که واکسن های استنشاقی نه تنها می توانند محافظت موثرتری در برابر بیماری ارائه دهند بلکه می توانند این کار با تعداد دوز کمتر به انجام برسانند و بنابراین واکسن ها در دسترس افراد بیشتری در جهان قرار خواهند گرفت.

دکتر امش آدالجا (Amesh Adalja)، محقق ارشد مرکز سلامت جان هاپکینز در بالتیمور می گوید: هدف قرار دادن مناطق آناتومی خاصی در بدن که در آن ها ایمنی از اهمیت بیشتری برخوردار است می تواند محافظتی با دوام تر و گسترده تر در برابر ویروس های تنفسی نسبت به واکسن های تزریقی ایجاد کند.

یک واکسن استنشاقی جدید کووید-19 به تازگی توسط محققان دانشگاه مک مستر(McMaster) ساخته شده و آزمایش های آزمایشگاهی خود را به پایان رسانده است.

این واکسن در موش ها بی خطر بوده و پاسخ ایمنی قوی در برابر ویروس ایجاد می کند.

محققان اکنون واکسن جدید خود را وارد فاز اول کارآزمایی بالینی کرده اند تا ببینند آیا این واکسن می تواند ایمنی بزرگسالانی که پیش تر دو دوز واکسن مبتنی بر آران ای پیامرسان تزریق کرده اند را بهبود بخشد یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن های استنشاقی، کووید-19 را مغلوب می کنند!؟

واکسن های استنشاقی، کووید-19 را مغلوب می کنند!؟