مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 13:322022-02-21حوادث

شکارچیان آرام گرفتند اما برای چهل و یکمین بار آتش به جان میانکاله افتاد


وضعیت تالاب میانکاله حدود 10 روز است که آرام شده و خبری از یورش مسلحانه شکارچیان نیست اما این بار یک آتش سوزی با عامل انسانی بلای جان این تالاب بی آب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، خبر رسیده است که روز گذشته حدود 20 هکتار از میانکاله در جزیره اسمال سای ، خلیج میانکاله در آتش سوخت.

جزیره اسمال سای در تالاب پلنگان واقع شده و دومین جزیره دریای خزر از نظر وسعت بعد از جزیره آشوراده محسوب می شود اما به دلیل پایین رفتن سطح آب  تالاب از حالت جزیره خارج شده است.

عامل انسانی علت وقوع آتش سوزی در یکی از جزایر زیبای میانکاله حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست استان مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس،  علت وقوع این آتش سوزی را عامل انسانی دانسته و اعلام کرد: در حال بررسی علت آن هستیم.

پوشش غالب گیاهی اسمال سای علفزار است و با پراکندگی زیاد درخت انار و بوته تمشک در آن  وجود دارد، اما این جزیره یکی از بی نظیرترین اکوسیستم های تالابی ایران را دارد.

که آن را دارای جاذبه های شگفت انگیز طبیعی و زیست محیطی کم نظیری کرده است.

که عمده ترین آنها پوشش گیاهی ویژه و حیات وحش منحصر به فرد آن است و چشم اندازهای ساحلی، بیشه ای و خلیج گرگان، این بخش از استان مازندران و سواحل خزر را به یکی از جالب ترین نقاط گردشگری تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکارچیان آرام گرفتند اما برای چهل و یکمین بار آتش به جان میانکاله افتاد

شکارچیان آرام گرفتند اما برای چهل و یکمین بار آتش به جان میانکاله افتاد