مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 14:322022-02-21اقتصادي

مزیت نیروگاه های تولید پراکنده برای صنعت برق کشور


حذف هزینه های اساسی مانند سرمایه گذاری برای گرمایش و سرمایش جداگانه به همراه قابلیت اطمینان بیشتر سیستم، از جمله مزایای نیروگاه CHP است.

- علی مختارزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ضرورت تمرکز زدایی از سیستم نیروگاهی کشور با کمک نیروگاه های محلی و کوچک تولید پراکنده، اظهار داشت: با توجه به ضرورت بالا بردن امنیت نیروگاهی کشور در حوزه پدافند غیرعامل ، نیاز به تمرکز زدایی از نیروگاه های برق کشور به شدت احساس می شود.

این کارشناس حوزه انرژی در بیان توجه به اینکه نیروگاه های برق کشور در شهرهای بزرگ آسیب پذیری بالایی دارند و در درگیری های احتمالی آینده امکان آسیب رسیدن به آنها توسط دشمن بالاست، گفت: نیاز امروز کشور تمرکززدایی از این نیروگاهها با توسعه نیروگاههای کوچک و محلی مخصوصا برای مراکز خدماتی و صنعتی به شدت احساس است و فرض اینکه در نبردهای آینده منطقه ای مثلا نیروگاه طوس مورد تعدی دشمن قرار بگیرد و بخش بزرگی از تامین انرژی جمعیت بزرگ شهری مشهد مختل شود، ضرورت حرکت به سمت تمرکززدایی نیروگاهی را در کشور بیشتر نشان می دهد.

وی در تشریح انواع نیروگاههای کوچک و محلی به نیروگاه های تولید پراکنده یا CHP اشاره کرد و افزود: از قابلیت های نیروگاههای CHP توان تولید دو تا سه نوع انرژی است، به عبارت دیگر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزیت نیروگاه های تولید پراکنده برای صنعت برق کشور

مزیت نیروگاه های تولید پراکنده برای صنعت برق کشور