مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 15:522022-02-21اقتصادي

عدم تخصیص بودجه های کاشت حلزون شنوایی/خطر اختلال در تامین این پروتزها در سال آتی


مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: اگر در یک ماه باقیمانده سال جاری با توجه به اینکه خریدها در حوزه کاشت پروتز حلزون شنوایی کامل نشده است، - نتوانیم بودجه مربوطه را دریافت و سپس پروتزهای مورد نیاز را خریداری کنیم برای تامین پروتز در 6 ماهه اول سال 1401 دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر هومن نریمانی، درخصوص عدم تخصیص بودجه مربوط به پروتز حلزون شنوایی، اظهار کرد: در قانون بودجه کشور، هر ساله بودجه ای برای کاشت پروتز حلزون شنوایی جهت حمایت از کودکان ناشنوا برای هیات امنای صرفه جویی ارزی درنظر گرفته می شود.

اما طی 6 سال گذشته با توجه به محدودیت های به وجود آمده در زمینه تامین منابع بودجه ای، این ردیف بودجه تخصیص نیافته یا می توان گفت میزان تخصیص بودجه مربوطه بسیار جزیی و محدود بوده است.

وی تصریح کرد: هزینه کاشت پروتز حلزون شنوایی 50 میلیون تومان است که شامل هزینه های خرید پروتز، هتلینگ بیمارستانی، حق العمل تیم جراحی و هزینه برگزاری جلسات گفتار درمانی، باز توانایی و شنوایی طی یک سال اول بعد از کاشت پروتز حلزون است.

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: طی 6 سال گذشته در مجموع 3 هزار و 491 میلیارد ریال اعتبار در قوانین بودجه سالانه برای عمل کاشت حلزون مصوب شده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تخصیص بودجه های کاشت حلزون شنوایی/خطر اختلال در تامین این پروتزها در سال آتی

عدم تخصیص بودجه های کاشت حلزون شنوایی/خطر اختلال در تامین این پروتزها در سال آتی