مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 16:122022-02-21سياسي

ساز وکار مجلس برای واگذاری بنگاه های دولتی در سال آتی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار واگذاری بنگاه های دولتی پس از احراز صلاحیت حرفه ای و اهلیت فنی و مالی در سال آتی را تعیین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401، بند الف و ب تبصره 2 لایحه بودجه را بررسی کرده و آنها را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الف تبصره 2، به دولت اجازه داده می شود، بنگاه های دولتی مشمول گروه های (1) و (2 ) موضوع ماده (2 ) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44 ) قانون اساسی مصوب 25 /3/ 1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی را پس از احرازصلاحیت حرفه ای و اهلیت فنی و مالی و همچنین عدم بدهی معوق متقاضی به نظام بانکی، سازمان خصوصی سازی وصندوق های بازنشستگی با رعایت ماده (63 ) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور الحاقی مصوب 30 /2/ 1397، واگذار یا منتقل نماید.

در مواردی که بدهی متقاضی به نظام بانکی، سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی از مطالبات متقاضی از دولت، شرکت ها و بانک ها دولتی کمتر است شرط فوق لازم الرعایت نمی باشد.

به منظور ثبات بخشی به بازارسرمایه، دولت مجاز است در صورت عدم آمادگی بازار سرمایه در جذب سهام موضوع این بند، معادل سهام فروش نرفته را به طلبکاران دستگاه های اجرایی بابت اجراطرح (پروژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز وکار مجلس برای واگذاری بنگاه های دولتی در سال آتی

ساز وکار مجلس برای واگذاری بنگاه های دولتی در سال آتی