مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 19:422022-02-21اقتصادي

بایدها و نبایدهای صدور مجوزهای کسب و کار برای برداشت آب


معاون دفتر توسعه نظام های فنی بهره برداری و دیسپاچینگ برقابی گفت: صدور مجوز برداشت از آب های زیرزمینی برای راه اندازی کسب و کار به راحتی امکان پذیر نیست.

- به نقل از صدا و سیما، حمید رحمانی، معاون دفتر توسعه نظام های فنی بهره برداری و دیسپاچینگ برقابی با اشاره به اینکه سالانه 5 میلیارد مترمکعب آب بیشتر از توان سفره های آب زیرزمینی در کشور برداشت می شود افزود: این برداشت بی رویه سبب افت سفره های آب زیرزمینی و به دنبال آن فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب و شوری سفره های منابع آب زیرزمینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی برخی از واحدهای تولیدی نیاز به دریافت مجوزهای تأمین آب است گفت: نحوه ی صدور مجوز به نوع منبع آب بستگی دارد به نحوی که اگر درخواست از آب های سطحی باشد متقاضی باید حق آبه داشته باشد البته دریافت مجوز برای استفاده از سفره های آب زیرزمینی نیازمند فرآیند خاصی است که وزارت نیرو صدور مجوز آن رادر قالب طرحی با نام تخصیص ودر چارچوب قانون توزیع عادلانه آب عملیاتی خواهد کرد.

معاون دفتر توسعه نظام های فنی بهره برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: وزارت نیرو براساس منابع آبی که در اختیار داشته و در منطقه موجود است تخصیص را برای هر منطقه تعیین کرده و اعلام می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای صدور مجوزهای کسب و کار برای برداشت آب

بایدها و نبایدهای صدور مجوزهای کسب و کار برای برداشت آب