مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 07:422022-02-22ورزشي

نامگذاری خیابانی در شیراز به نام فرزانهِ زیست شناسی


رییس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای شهر شیراز گفت: به منظور گرامیداشت مقام دانشمند مرحومه، دکتر پروانه فرزانه، چهره برجسته علمی درحوزه زیست شناسی ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، افسانه خواست خدایی نامگذاری شهدا، شخصیت های برجسته مذهبی، علمی، فرهنگی، ورزشی، تاریخی.

را به عنوان خط مشی کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشورای شیراز، او افزود: این بانوی دانشمند شیرازی، بنیانگذار و مدیر بانک سلول های انسانی و جانوری، مدرس و عضو هیئت علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و متخصصِ علوم سلولی و ایمنی شناسی بود که توانست با تلاش بی وقفه، بانک سلول های جانوری و انسانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران را با بیش از هزارو چهارصد رده سلولی تاسیس کند.

به گفته عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز، این بانک، مجموعه ای از توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه علوم سلولی، زیست فناوری و پزشکی برای تأمین نیاز مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و کمک به حفظ گونه های کمیاب کشور فراهم آورده است.

خواست خدایی خاطرنشان کرد: با موافقت اعضای شورا، نام این بانوی فرهیخته شیرازی بر قسمت منفصل خیابان شهید نصیرزاده حدفاصل خیابان سهراب سپهری و خیابان جانبازان نقش بست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامگذاری خیابانی در شیراز به نام فرزانهِ زیست شناسی

نامگذاری خیابانی در شیراز به نام فرزانهِ زیست شناسی