مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 07:572022-02-22اقتصادي

پنج میلیونی ماهی گلی راهی بازار کرمانشاه شد


کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه از عرضه پنج میلیون قطعه ماهی گلی برای سفره هفت سین مردم استان در آستانه نوروز خبر داد.

- سعید بابایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سفره هفت سین مردم استان حدود پنج میلیون قطعه ماهی گلی لازم دارد، گفت: هر چند احتمالا امسال هم به واسطه اوج گیری کرونای اُمیکرون شاهد استقبال مردم استان به خرید ماهی گلی در مقایسه با سنوات معمول نیستیم، اما برای عرضه پنج میلیون قطعه ماهی گلی در استان برنامه ریزی کرده ایم.

بابایی با بیان اینکه در استان کرمانشاه مرکز تکثیر ماهی قرمز نداریم، اظهار کرد: بخش زیادی از ماهی گلی در مرحله لاروی از یکی دو ماه قبل از نوروز وارد استان شده و در استخرهای پرورش ماهی استان رشد کرده و عرضه خواهد شد و مابقی هم پس از رشد کردن کافی وارد استان شده و روانه بازار می شوند.

وی ادامه داد: ماهی گلی عرضه شده در بازار شب عید کرمانشاه از طریق کاشان، استان مرکزی و استان های شمالی کشور تامین می شود.

وی در ادامه ماهی قرمز(گلی) را جزو کپورماهیان دانست و تصریح کرد: ماهی گلی در فهرست ماهیان هرز به شمار می رود و به همین دلیل برنامه ای برای تولید آن در داخل استان نداریم.

بابایی در ادامه به خانواده ها توصیه کرد: هنگام خرید ماهی گلی حتما توجه داشته باشند که ماهی های پرجنب و جوش و فعال را خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج میلیونی ماهی گلی راهی بازار کرمانشاه شد

پنج میلیونی ماهی گلی راهی بازار کرمانشاه شد