مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 08:372022-02-22اجتماعي

شناسایی 2556 کودک کار و خیابان در پایتخت


یکی از چالش های اساسی سازمان در ارائه خدمات آموزشی، حمایتی و توانمندسازی خانواده های کودکان کار و خیابان این است که در اغلب موارد، خانواده های اتباع، - فاقد اوراق هویتی معتبر هستند.

سرپرست بهزیستی استان تهران از شناسایی و جذب 2556 کودک کار و خیابان در سطح استان طی 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 383 کودک در مراکز نگهداری سازمان اسکان داده شدند و 2173 کودک نیز در مراکز روزانه از خدمات حمایتی، آموزشی و بازتوانی به منظور حذف کار کودک، برخوردار شده اند.

سمانه زمانی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص رویکرد و نگاه بهزیستی در دوره جدید سازمان برای ساماندهی کودکان کار و خیابان، اظهار کرد: رویکرد اصلی سازمان در ساماندهی کودکان کار و خیابان، حمایت از این کودکان و خانواده های آنها با هدف محور کار کودک با تأکید بر رعایت رویکرد دوستدار کودک و در چارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه است.

وی ادامه داد: از این رو، اهداف اختصاصی در این زمینه پیشگیری و برطرف کردن مخاطرات و آسیب های ناشی از حضور و کار کودک در خیابان و پدیده کار کودک بر کودک، خانواده و جامعه، بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده های آنها از طریق افزایش توانایی های تحصیلی و حرفه ای و ارتقاء مهارت های سازگاری کودک و افزایش توانایی های شغلی، مالی و سرپرستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 2556 کودک کار و خیابان در پایتخت

شناسایی 2556 کودک کار و خیابان در پایتخت