مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 09:222022-02-22بين الملل

سناتور مورفی: برجام را از دست دادیم باید به ایران امتیاز بدهیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجله تایم از قول مورفی نوشت: باراک اوباما سال 2015 با توافق هسته ای، زمینه را برای آنکه ایران به عنوان کشوری عاری از سلاح های هسته ای باقی بماند، - کریس مورفی سناتور دموکرات معتقد است دولت بایدن باید برای از سرگیری توافق هسته ای، امتیاز های هوشمندانه، اما ضروری در اختیار ایران قرار دهد.

چرا که ایران توانمند تر شده و توافق جدید ممکن است شبیه توافق دوره اوباما نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجله تایم از قول مورفی نوشت: باراک اوباما سال 2015 با توافق هسته ای، زمینه را برای آنکه ایران به عنوان کشوری عاری از سلاح های هسته ای باقی بماند، هموار کرد.

این توافق سال ها در حال شکل گیری و تدوین بود.

اوباما جهان را گردهم آورد تا سیستمی از تحریم های فلج کننده اقتصادی را علیه ایران وضع کند و سپس، اتحادیه اروپا، چین و روسیه را پشت استراتژی دیپلماتیک متحد کرد که ماحصلش توافق نهایی با ایران بود تا این بازیگر تحقیقات هسته ای اش را به عقب برگرداند و اجازه دهد بازرسی های بین المللی بی سابقه ای از صنعت هسته ای اش انجام شود.

در همان برهه زمانی، دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا طی مقاله ای که در یواس اِی تودی منتشر شد، این پیشرفت بزرگ دیپلماتیک را عاری و تهی از ارزش خواند و با اطمینان اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتور مورفی: برجام را از دست دادیم باید به ایران امتیاز بدهیم

سناتور مورفی: برجام را از دست دادیم باید به ایران امتیاز بدهیم