مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 09:272022-02-22بين الملل

بهره برداری اتیوبی از سد النهضه صدای سودان را هم درآورد


سودان اعلام کرد که اقدامات یکجانبه اتیوپی در بهره برداری و آبگیری سد النهضه را رد می کند و آغاز به تولید برق از توربین های این سد را نقض اساسی و فاحش تعهدات اتیوپی از قوانین بین المللی دانست.

- سودان اعلام کرد که اقدامات یکجانبه اتیوپی در بهره برداری و آبگیری سد النهضه را رد می کند و آغاز به تولید برق از توربین های این سد را نقض اساسی و فاحش تعهدات اتیوپی از قوانین بین المللی دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، پس از آنکه اتیوپی از آغاز بهره برداری سد النهضه و تولید برق از این سد خبر داد، هیئت مذاکره کننده سودانی در پرونده سد النهضه در بیانیه ای اعلام کردند که این اقدامات اتیوپی، نقض تعهداتش نسبت به توافقات و قوانین بین المللی است.

در این بیانیه آمده است؛ سودان بر موضع خود که رسیدن به توافق قانونی درباره آبگیری و بهره برداری از سد النهضه است، تاکید دارد.

براساس این بیانیه، سودان تمامی اقدامات یکجانبه اتیوپی در قبال این مسئله را رد می کند و خواستار پایبندی اتیوپی به تعهداتش در این زمینه است.

طبق این بیانیه سودان معتقد است که اقدامات انجام شده به ویژه آبگیری نوبت اول و نوبت دوم و آخرین اقدام مربوط به شروع به کار توربین های تولید برق با روح توافقات صورت گرفته بین سه کشور( مصر، سودان و اتیوپی) مغایر بوده و نقض اساسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری اتیوبی از سد النهضه صدای سودان را هم درآورد

بهره برداری اتیوبی از سد النهضه صدای سودان را هم درآورد