مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 09:372022-02-22اقتصادي

تبعیض جنسیتی در زیر پوستِ قوانین دستمزد/ مگر زنان نان آور خانه نیستند؟


برابری دستمزدی حتی در کارگاه های رسمی و برای بیمه شدگان شاغل و بازنشسته ی صندوق های مختلفِ بازنشستگی کشور نیز رعایت نمی شود؛ یک نمونه ی روشن: - برابری دستمزدی حتی در کارگاه های رسمی و برای بیمه شدگان شاغل و بازنشسته ی صندوق های مختلفِ بازنشستگی کشور نیز رعایت نمی شود؛ یک نمونه ی روشن: عدم پرداخت مزایای عیدی به زنان بیمه شده.

زنان نتوانستند حق اولاد یا حق عائله مندیِ عیدی امسال را دریافت کنند؛ حتی زنانی که همسر از کارافتاده، بیمار و خانه نشین در منزل داشتند؛ حتی زنان مستمری بگیرِ اصلی و تبعی یا بازمانده ای که همسر ندارند و خودشان سرپرست خانوار و قیم چند فرزند در خانه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، تبعیض جنسیتی در زیر پوستِ قوانین دستمزدی کشور به طور متناوب اما آهسته و بطیی در جریان است؛ در کارگاه های غیررسمی، زنان عموماً چون پشت و پناهی ندارند و در معرض بیکاری های مدام یا مقطعی هستند، بسیار کمتر از مردان حقوق می گیرند و این تبعیضِ زیر پله ای، مصداق زیر پا گذاشتن حکم کلیِ کار یکسان- مزد یکسان است؛ این زنان عموماً در معرض استثمار دائم قرار دارند اما چون این کارگرانِ در معرض خطر و عموماً متعلق به دهک های فرودست اجتماعی، پای رفتن به دادگاه ها و شکایت کردن ندارند، هیچ دادخواهی ای صورت نمی گیرد؛ تبعیض مداوم اما با چراغ خاموش! تبعیض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعیض جنسیتی در زیر پوستِ قوانین دستمزد/ مگر زنان نان آور خانه نیستند؟

تبعیض جنسیتی در زیر پوستِ قوانین دستمزد/ مگر زنان نان آور خانه نیستند؟