مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 09:572022-02-22پزشكي

بیماری قارچی، همراه بدشگون کووید 19


این روزها در سطح جهانی و در کنار ابتلای افراد مختلف به بیماری کووید 19، نوعی بیماری قارچی نیز شیوع پیدا کرده که برخی آن را به اشتباه قارچ سیاه می خوانند.

- محققان کشورمان این بیماری و سازوکار ابتلا به آن و همچنین نحوه پیشگیری از آن را زیر ذره بین پژوهشی خود برده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پاندمی کووید 19 تا به امروز منجر به ابتلای بیش از 230 میلیون مورد تأییدشده و مرگ حدود 5 میلیون نفر در سراسر دنیا شده است.

اگرچه در بیشتر موارد، بیماران از نوع خفیف تا متوسط این بیماری تنفسی رنج می برند و بدون مصرف داروهای خاص بهبود پیدا می کنند، ولی افراد مسن و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، به شکل شدید کووید 19 مبتلا می شوند.

از طرفی جهش های جدید ویروس، باعث مسری تر و کشنده تر شدن بیماری و درنتیجه بروز پیک های متعددی شده که تا حدودی سبب ایجاد وحشت در بسیاری از کشورها ازجمله ایران شده است.

دراین بین به گفته محققان یکی از معضلات بیماران مبتلابه کووید 19 ابتلای هم زمان به سایر عفونت های میکروبی نظیر عفونت های قارچی است که به طور جدی تهدیدکننده زندگی این افراد است.

مطالعات نشان داده اند که میزان بروز عفونت های قارچی به خصوص بیماری آسپرژیلوزیس ریوی تهاجمی در بیماران مبتلابه کووید 19 تنها در اروپا و کشورهایی نظیر بلژیک، هلند و فرانسه در برخی ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری قارچی، همراه بدشگون کووید 19

بیماری قارچی، همراه بدشگون کووید 19