مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 09:572022-02-22اقتصادي

سرشاخه کاری و استفاده از ارقام مناسب، راهکار نجات درختان گردو در برابر سرما


دانشیار مهندسی کشاورزی شاخه باغبانی دانشگاه زنجان گفت: سرشاخه کاری و کشت ارقام مقام درختان گردو در استان زنجان سبب می شود تا باز شدن گل های درختان دیرتر اتفاق افتاده و از خسارت سرمازدگی اوایل سال در امان بمانند.

- ایسنا/زنجان دانشیار مهندسی کشاورزی شاخه باغبانی دانشگاه زنجان گفت: سرشاخه کاری و کشت ارقام مقام درختان گردو در استان زنجان سبب می شود تا باز شدن گل های درختان دیرتر اتفاق افتاده و از خسارت سرمازدگی اوایل سال در امان بمانند.

ولی ربیعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله سرمای زودرس خسارات فراوانی به محصولات کشاورزی می زند در این میان گردو بیشترین خسارات را از سرمای زودرس بهاره می بیند.

وی با اشاره به جایگاه گردو در ایران و صرفه اقتصادی آن، گفت: استان زنجان جزو 9 استان برتر در زمینه تولید گردو بوده و بزرگ ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت 200 هکتار در شهرستان خرمدره به بهره برداری رسیده است؛ طبق آمار منتشر شده جهادکشاورزی در شهرستان ابهر نیز بیش از 1000 هکتار گردو کشت می شود ولی انتظار بیشتر از این مقدار را با توجه به شرایط آب و هوایی زنجان داریم.

هییت علمی کشاورزی بیان کرد: پیشنهاد ما به کشاورزان استفاده از ارقام خاص است به طور مثال رقم چندلر با کیفیت بالای مغز سفید گردو، شفافیت زیاد، باردهی و عملکرد خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشاخه کاری و استفاده از ارقام مناسب، راهکار نجات درختان گردو در برابر سرما

سرشاخه کاری و استفاده از ارقام مناسب، راهکار نجات درختان گردو در برابر سرما