مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 10:322022-02-22فرهنگي

سیاوش طهمورث: من یک زمانی مداح بودم


سیاوش طهمورث بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از دورانی صحبت کرد که در آن تعزیه خوانی و نوحه خوانی را تجربه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز سیاوش طهمورث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بخش هایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر می خوانید.

سیاوش طهمورث با بیان اینکه در تهران محله امیریه به دنیا آمده است گفت: زنده یاد حبیب کاوش دوستم بود و در یک محله زندگی می کردیم یادم می آید پول هایمان را جمع می کردیم با هم بلیت 6 ریالی می خریدیم و به سینما می رفتیم و دو سه سانس فیلم پشت سرهم می دیدیم.

زنده یاد حبیب کاوش به آموزشگاه بازیگری می رفت و هرچه یاد می گرفت به من که دو سال از او کوچکتر بودم نیز یاد می داد و ما حتی تعزیه و نوحه خوانی هم می کردیم و من یک زمانی مداح بودم.

طهمورث خاطرنشان کرد: روزی که می خواستم به اداره تئاتر در آب سردار بروم زمانی بود که زنده یاد عزت الله انتظامی، زنده یاد جعفر والی، علی نصریان هم حضور داشتند .

یادم می آید آقای والی به من گفت همه چیزهایی که تا به امروز یاد گرفتی را کنار بگذار از امروز باید از من یاد بگیری (با خنده) و من به او گفتم چشم و وارد گروه زنده یاد داوود رشیدی بنام گروه تئاتر امروز شدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاوش طهمورث: من یک زمانی مداح بودم

سیاوش طهمورث: من یک زمانی مداح بودم