مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 11:022022-02-22اقتصادي

نیروگاه های چابهار و کنارک گازدار می شوند


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: اکنون هشت پروژه فعال خط لوله گاز در استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا است.

- به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی افزود: این پروژه در قالب چهار قطعه مجزا در اندازه های مختلف، هر یک به طول 25، 20،45 و 200 کیلومتری و قطرهای 20،16 ،42 و 56 اینچی با بهره مندی از توانایی چهار پیمانکار به طور همزمان در حال پیشرفت است.

وی درباره مزیت های واگذاری پروژه خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار و کنارک به چهار پیمانکار مختلف، گفت: پروژه ای با این گستردگی که 200 کیلومتر آن 56 اینچ و اجرای آن با صعوبت شرایط جغرافیایی منطقه، حجم عظیم عملیات مسیرسازی و مشکلات تأمین کالا مواجه است، توسط یک پیمانکار با ریسک بالایی روبه رو می شد.

نوشادی، از پیشرفت حدود 93 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: مایه خرسندی است که با اجرای این پروژه، نیروگاه های چابهار و کنارک که در حال حاضر از سوخت مایع استفاده می کنند، از نعمت انرژی پاک برخوردار می شوند و علاوه بر صرفه جویی قابل توجهی که در این بخش عاید کشور می شود، خوراک صنایع مکران نیز از طریق این پروژه تأمین خواهد شد.

گازرسانی به شهرهای میرجاوه، خاش و کارخانه سیمان خاش مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، پروژه خوشه – خاش را از دیگر پروژه های در دست اجرا در استان سیستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه های چابهار و کنارک گازدار می شوند

نیروگاه های چابهار و کنارک گازدار می شوند