مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 12:522022-02-22پزشكي

نقش ژن نئاندرتال در ابتلای افراد به کرونا و ایدز


این امر نشان می دهد که چگونه یک گونه ژنتیکی می تواند هم برای فرد خوب و هم بد باشد.

اگر فردی به کووید-19 مبتلا شود، خبر بد است اما خبر خوب این است که این امر محافظتی در برابر ابتلا فرد به اچ آی وی ارائه می کند.

- گروهی از محققان اخیرا اظهار کرده اند، ژن نئاندرتال خطر ابتلای افراد به کووید-19 شدید را افزایش می دهد اما ممکن است از افراد در برابر ویروس نقص ایمنی انسانی یا اچ آی وی(HIV) تا حدی محافظت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، گروهی از محققان در یک مطالعه جدید، ارتباط بین یک نوع ژنتیکی که خطر ابتلا به کووید-19 شدید را افزایش می دهد و از طرفی در برابر ویروس اچ آی وی از فرد تاحدی محافظت می کند را شناسایی کرده اند.

برخی از افراد با آلوده شدن به کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 به شدت بیمار می شوند در حالی که برخی دیگر فقط علائم خفیف دارند یا اصلا علائمی ندارند.

باید بدانید علاوه بر عوامل خطر مانند سن بالا و ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، ژنتیک ما نیز در خطر ابتلا ما به کووید-19 شدید نقش دارد.

محققان گفتند، در افرادی که حامل آلل خطر کووید-19 در کروموزوم سه بودند، ما شاهد کاهش 27 درصدی خطر ابتلای آنها به اچ آی وی بودیم.

در پاییز 2020، هوگو زبرگ (Hugo Zeberg) از موسسه کارولینسکا و ساوانته پابو (Svante Pääbo) از موسسه انسان شناسی تکاملی ماکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ژن نئاندرتال در ابتلای افراد به کرونا و ایدز

نقش ژن نئاندرتال در ابتلای افراد به کرونا و ایدز