مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 13:122022-02-22فرهنگي

داستان ها و رمان هایی که به زبان مادری نوشته شدند ارزیابی می شوند


دبیرخانه جایزه مهرگان و ادبیات زبان مادری در گزارشی اعلام کرد داستان هایی که ابتدا به زبان غیرفارسی منتشر شده و سپس به فارسی برگردانده شده مورد ارزیابی هیات داوران قرار می گیرند.

- ، دبیرخانه جایزه مهرگان و ادبیات زبان مادری به مناسبت 21 فوریه، دوم اسفند و روز جهانی زبان مادری گزارشی را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: در سال 1397 فراخوان برگزاری نخستین دوره جایزه مهرگان ادب برای انتخاب بهترین رمان زبان مادری منتشر شد و در دهم خردادماه سال 1399 همزمان با معرفی برگزیدگان بیستمین دوره جایزه مهرگان ادب، در بخش ویژه این جایزه، برگزیدگان نخستین دوره جایزه مهرگان ادبیات زبان مادری معرفی شدند.

عطا نهایی، نویسنده کرد اهل بانه با نوشتن رمان آخرین روزهای زندگی هلاله برگزیده این بخش جایزه شد و تندیس مهرگان ادب را دریافت کرد.

دبیرخانه جایزه مهرگان فرا رسیدن روز جهانی زبان مادری را به همه گویشوران زبان مادری که در گستره فرهنگ و ادب ایران زمین و در قلمرو پهناور جغرافیای ایران به زبان مادری خود سخن می گویند یا می نویسند شادباش می گوید و به تلاش آن ها برای آموزش، حفظ و زنده نگه داشتن زبان مادری شان احترام می گذارد.

در دوره های دوم و سوم بخش ویژه جایزه مهرگان ادب رمان ها و مجموعه داستان هایی که ابتدا به زبان غیرفارسی حوزه فرهنگ ایران - ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان ها و رمان هایی که به زبان مادری نوشته شدند ارزیابی می شوند

داستان ها و رمان هایی که به زبان مادری نوشته شدند ارزیابی می شوند