مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 13:272022-02-22اقتصادي

امکان ساخت یک میلیون مسکن ویلایی با 3 درصد از اراضی در اختیار یک شرکت دولتی


اگر تنها یکی از شرکت های دولتی کمی بیش از 3 درصد زمین های در اختیار خود را در اختیار پروژه نهضت ملی مسکن قرار دهد، به اذعان کارشناسان می توان سالانه به یک میلیون خانوار، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسئله تامین زمین به گلوگاه موفقیت نهضت ملی مسکن بدل شده است.

سیاست گذاران حوزه مسکن در سال های اخیر به بهانه های از جمله محدودیت تامین زمین، راهکار بلند مرتبه سازی را برای حل این مشکل ارائه کرده اند این در حالی است که تجربه بلند مرتبه سازی در تولید انبوه مسکن بیانگر آن است که این شیوه ساخت و ساز به دلایل متعدد اقتصادی و اجتماعی نمی تواند اهداف وزارت راه و شهرسازی را تامین کند.

*معایب اقتصادی بلندمرتبه سازی در نهضت ملی مسکن اولین آسیب اقتصادی بلندمرتبه سازی افزایش قابل توجه هزینه ساخت مسکن برای هر متر مربع است.

زیرا بلند مرتبه سازی به دلیل نیاز به مقاومت بیشتر سازه‍ ای نیاز به هزینه بیشتری دارد، از سوی دیگر هزینه هایی نظیر آسانسور ، فضای پلکان و سایر مشاعات در واحدهای بلند متر به بیش از هزینه واحدهای یک طبقه خواهد بود.

به استناد محاسبات متره برآورد ساخت یک واحد مسکونی، هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی 18 طبقه بیش از 2 برابر هزینه ساخت هر متر مربع مسکن یک طبقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان ساخت یک میلیون مسکن ویلایی با 3 درصد از اراضی در اختیار یک شرکت دولتی

امکان ساخت یک میلیون مسکن ویلایی با 3 درصد از اراضی در اختیار یک شرکت دولتی