مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 14:122022-02-22بين الملل

تقویت روابط پارلمانی محور دیدار مقامات قرقیز و روس


رییس پارلمان قرقیزستان با رییس دومای ایالتی پارلمان فدرال روسیه دیدار و در مورد تقویت روابط بین پارلمانی گفت و گو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، تالانت مامیتوف رییس پارلمان قرقیزستان، در سفر رسمی هیئت پارلمانی به روسیه، با ویاچسلاو ولودین رییس دومای ایالتی پارلمان روسیه دیدار و درباره طیف گسترده ای از موضوعات در زمینه های کلیدی همکاری بحث و گفت و گو کرد.

در این دیدار مامیتوف تاکید کرد که قرقیزستان همیشه بر اساس اعتماد و روابط طولانی مدت دوستی شریک قابل اعتماد روسیه بوده و باقی می ماند.

وی همچنین به سطح بالای روابط بین پارلمانی میان دو کشور اشاره کرد و برای حفظ و افزایش پویایی تعامل به دست آمده در سطح دوجانبه و در قالب سازمان های بین پارلمانی مانند کشورهای مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی ابراز تمایل کرد.

مامیتوف با اشاره به اینکه در هر دو کشور سال گذشته انتخابات با موفقیت به پایان رسید و ترکیبات جدید پارلمان قرقیزستان و دومای دولتی شکل گرفت، پیشنهاد کرد که در سال جاری نیز جلسات کمیته های پارلمانی دو کشور و دهمین نشست کمیسیون بین المجالس قرقیزستان و روسیه در قرقیزستان برگزار کنند.

وی همچنین از ولودین برای دیدار رسمی از قرقیزستان دعوت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت روابط پارلمانی محور دیدار مقامات قرقیز و روس

تقویت روابط پارلمانی محور دیدار مقامات قرقیز و روس