مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 15:072022-02-22سياسي

بررسی اثربخشی کووپارس علیه سویه های در گردش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، سید رضا بنی هاشمی، مدیر تحقیق و توسعه واکسن و سرم سازی رازی، در جمع اصحاب رسانه، درباره نیاز یا عدم نیاز به ارتقاء واکسن رازی کووپارس واستفاده از سویه های دلتا و اُمیکرون در واکسن گفت: تمام واکسن های موجود در جهان از جمله واکسن رازی کوو پارس در مقابل سویه امیکرون اثربخشی کمتری نسبت به واریانت آلفا و دلتا دارند، اما با توجه به مطالعات انجام شده در موسسه رازی، این کاهش اثر بخشی به اندازه ای معنی دار نیست که لازم باشد آنتی ژن موجود در واکسن رازی کووپارس را به سویه دلتا یا اُمیکرون تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: اثربخشی واکسن های ارتقاء یافته با این سویه ها، در حیوانات آزمایشگاهی نشان داد، اختلاف معناداری با واکسن های فعلی ندارند.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی افزود: مطالعات دیگر نیز حاکی از آن است که واکسن علیه امیکرون نمی تواند اثربخشی مناسبی بر روی سویه دلتا یا دیگر سویه ها بگذارد.

دکتر بنی هاشمی با اشاره به این که در حال حاضر سویه های مختلفی در گردش است و واکسن رازی کووپارس می تواند اثربخشی قابل قبولی روی آنها داشته باشد، بنابراین فعلا به تغییر سویه و ارتقاء واکسن نیازی نیست، یادآور شد: مطالعات جهانی نیز همین را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی اثربخشی کووپارس علیه سویه های در گردش

بررسی اثربخشی کووپارس علیه سویه های در گردش