مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 15:372022-02-22فرهنگي

نظامی گنجوی اصالتی ایران داشته و زبانش فارسی بوده است


مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی گفت: نظامی اصالت ایرانی دارد و در گذشته در یکی از کشورهای قلمرو ایران زندگی کرده است و زبان فارسی داشته است که ما آن را پاس می داریم.

- ، محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی صبح امروز سه شنبه سوم اسفند در نشست خبری که در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات مورد بحث توجه به مفاخر و مشاهیر ادبی و شناسایی مفاخر کشور به کشورهای مختلف است که تلاش کردیم برنامه های متنوعی را در سفارت خانه های سراسر کشور داشته باشیم.

وی افزود: همچنین در سازمان یونسکو نیز بخشی را به معرفی حکیم نظامی گنجوی اختصاص دادیم.

مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات ایران جهت بازدید از مزار نظامی گنجوی گفت: هم سفارت ما و هم رایزن فرهنگی ما در کشور آذربایجان در حال مذاکره هستند که بازدید از مزار نظامی صورت پذیرد و برقراری ارتباط میسر شود اما مهم تر از موضوع مزار نظامی پرداختن به شعر و اندیشه نظامی است که با زبان پارسی آنچه که باید را اعلام کرده است.

شالویی گفت: بیش از 40 کشور از طریق رایزنی های ما اعلام آمادگی کرده که میزبان برنامه های متنوع فرهنگی نظامی باشند؛ مهمترین موضوع در خصوص نظامی این است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامی گنجوی اصالتی ایران داشته و زبانش فارسی بوده است

نظامی گنجوی اصالتی ایران داشته و زبانش فارسی بوده است