مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 16:022022-02-22بين الملل

رابطه راهبردی ایران و چین، مهر باطلی بر هژمونی آمریکا است


وزیر کشور در دیدار با سفیر چین، روابط تهران و پکن را مستحکم و راهبردی دانست و گفت: این رابطه راهبردی، مهر باطلی بر هژمونی آمریکا بر دنیا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست مشترک چانگ هوا سفیر چین در تهران با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های مختلف اقتصادی و تجاری میان دو کشور، گفت: از مواضع اصولی چین نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی، مقابله با تحریم های آمریکا و نقش مثبت آن در دفاع از انرژی صلح آمیز هسته ای تشکر می کنیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه روابط ایران و چین صرفا یک رابطه اقتصادی نیست، گفت: اراده سیاسی مسوولان جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها است.

وزیر کشور روابط تهران و پکن را مستحکم و راهبردی دانست و گفت: این رابطه راهبردی، مهر باطلی بر هژمونی آمریکا بر دنیا است.

وی با اشاره به همکاری امنیتی ایران و چین در مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، تاکید کرد: ما آماده هستیم در چارچوب همکاری امنیتی، تعامل در این زمینه را افزایش دهیم.

وزیر کشور با اشاره به زمینه های مساعد برای همکاری دوجانبه با چین در توسعه مسایل شهری و مترو تاکید کرد که حوزه های فناوری و علمی همچون ایجاد شهر هوشمند یکی از موضوعات برای توسعه این تبادلات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه راهبردی ایران و چین، مهر باطلی بر هژمونی آمریکا است

رابطه راهبردی ایران و چین، مهر باطلی بر هژمونی آمریکا است