مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 17:072022-02-22اقتصادي

روستایی که مبل ایران را می سازد/ کم سوادی که کارآفرین شد


تداوم راه شهیدی که ماهی گیری را یاد اهالی روستایش داد، امروز یکی از روستاهای شهرستان کمیجان را به قطب منبت ایران تبدیل کرده است.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ سمقاور، روستایی است که نامش این روزها بر سر زبان ها افتاده و همه آن را به عنوان قطب منبت ایران می شناسند.

سمقاور روستایی است که نه تنها هیچ بیکاری ندارد، بلکه برای روستاها و حتی شهرهای دور و نزدیک نیز اشتغال زایی کرده و جوانان بیکار روستاهای اطراف را نیز در کارگاه های مبل و منبت خود مشغول به کار کرده است.

در این روستا که یکی از روستاهای خوش آب و هوای شهرستان کمیجان است، جوانانش راهکار ماندن در روستا را در تولید یافته اند، تولیدی که آوازه اش در جای جای تهران، مشهد، تبریز، قم، اصفهان و اراک و بسیاری دیگر از شهرهای کشور پیچیده است.

روستای سمقاور در شهرستان کمیجان دارای بیش از 100 کارگاه و 350 هنرمند فعال در رشته منبت چوب است و تداوم راه شهیدی که ماهیگیری را یاد اهالی روستا داد، امروز این روستا را به قطب منبت ایران تبدیل کرده است.

حدود دو دهه قبل بود که علی اروجلو، شهید رجبعلی شاه میرزالو به همراه یکی دیگر از دوستانشان در جستجوی کار از روستای آبا و اجدادی شان مهاجرت و راهی تهران شدند و بعد از جستجوی کار، هر کدام در یک کارگاه نجاری مشغول به کار شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستایی که مبل ایران را می سازد/ کم سوادی که کارآفرین شد

روستایی که مبل ایران را می سازد/ کم سوادی که کارآفرین شد