مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 17:222022-02-22بين الملل

المهره یمن؛ آزمایشگاهی برای نزدیکی روابط عربستان و عمان بدور از امارات


اخیرا تحولاتی در سطح روابط عربستان سعودی و عمان به ویژه در سایه تحولات در استان المهره یمن شکل گرفته است که بر روابط این دو کشور با امارات سایه افکنده است.

- اخیرا تحولاتی در سطح روابط عربستان سعودی و عمان به ویژه در سایه تحولات در استان "المهره" یمن شکل گرفته است که بر روابط این دو کشور با امارات سایه افکنده است.

ریاض و مسقط نگرانی های مشترکی نسبت به موضع ابوظبی درباره درگیری در استان المهره یمن دارند و همین نگرانی ها به عامل اصلی برای نزدیکی روابط میان عربستان و عمان و دور شدن آنها و به ویژه عربستان از امارات تبدیل شده است و به همین دلیل نیروهای تحت امر امارات در المهره درصدد شوراندن اهالی علیه مقامات محلی در این استان بوده که گماشته ریاض هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در یادداشتی درباره تحول در روابط عربستان و عمان و تاثیر آن بر روابط با امارات به ویژه در سایه تحولات استان المهره یمن نوشت: روابط عربستان و عمان دیگر مانند سال های گذشته نیست، چراکه تحولی مستمر در این روابط وجود دارد که همچنان بر روابط دو طرف با امارات تاثیر می گذارد.

در حالی که انگیزه های ریاض و مسقط برای تقویت نزدیکی روابط میان آنها متفاوت است؛ اما نگرانی های مشترک آنها درباره ابوظبی عامل اصلی این تحول است که اشکال مختلفی دارد، از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المهره یمن؛ آزمایشگاهی برای نزدیکی روابط عربستان و عمان بدور از امارات

المهره یمن؛ آزمایشگاهی برای نزدیکی روابط عربستان و عمان بدور از امارات