مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 20:122022-02-22بين الملل

ایران خواهان تسهیل تردد با اقلیم کردستان عراق است


استاندار آذربایجان غربی با اشاره به دید مثبت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه سطح روابط تجاری و اقتصادی با اقلیم کردستان عراق و تسهیل تردد با این اقلیم است.

- محمد صادق معتمدیان امروز 3 اسفند طی سفر به اقلیم کردستان عراق در دیدار و گفت و گو با استاندار اربیل با اشاره به روابط تاریخی بین ایران و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد: حضور امروز ما در اقلیم کردستان عراق نشانه عزم حدی جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با اقلیم کردستان عراق و اربیل دارد؛ نگاه جمهوری اسلامی ایران به این اقلیم همواره نگاه کمک و مساعدت است.

وی با بیان اینکه رده های مختلف ملی در جمهوری اسلامی ایران همگی بر توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق تاکید دارند، اظهار داشت: پس از حضور استاندار اربیل در ارومیه نشستی در مرزتمرچین به منظور تسهیل مشکلات برگزار و در نهایت به حل شدن بخشی آن ها منتج شد و بخش دیگر نیز اکنون در حال رسیدگی است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه به دنبال بهبود مبادلات اقتصادی در مرز تمرچین هستیم، گفت: به غیر از مسایل اقتصادی در زمینه های فرهنگی و دانشگاهی نیز زمینه مطلوبی برای ارتباط با اقلیم کردستان عراق وجود دارد؛ اکنون یک هزار و 500 دانشجوی اقلیم در دانشگاه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خواهان تسهیل تردد با اقلیم کردستان عراق است

ایران خواهان تسهیل تردد با اقلیم کردستان عراق است