مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 08:372022-02-23اقتصادي

وضعیت بیابان زدایی، مالچ پاشی تا رفع تصرف اراضی در خوزستان


از یک میلیون و 250 هزار هکتار از عرصه های بیابانی خوزستان حدود 340 هزار هکتار آن کانون گرد و غبار هستند که در 250 هزار هکتاز از این میزان، - ایسنا/خوزستان مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: از یک میلیون و 250 هزار هکتار از عرصه های بیابانی خوزستان حدود 340 هزار هکتار آن کانون گرد و غبار هستند که در 250 هزار هکتاز از این میزان، اقدامات مقابله با گرد و غبار انجام شده است.

محمد تقی سجادی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مالچ پاشی در خوزستان اظهار کرد: متاسفانه استان خوزستان در بحث مالچ پاشی در سال جاری عقب ماند و به دلیل به وجود آمدن جو روانی منفی در این راستا توسط برخی از تشکل های مردم نهاد در استان، بحث مالچ پاشی انجام نشد.

وی افزود: این در حالی است که در کل کشور و در استان هایی که وضعیتی مشابه خوزستان دارند، مالچ پاشی انجام می شود و این موضوع در استان های ایلام، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سه استان خراسان که به نوعی تپه های ماسه ای روان دارند، در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه حدود 140 هزار هکتار جنگل های دست کاشت در استان وجود دارد، گفت: حدود 20 تا 30 هزار هکتار از این جنگل ها در محدوده حمیدیه تا شهرستان شوش وجود داشت که تپه های ماسه ای روان بودند اما در حال حاضر پوشش جنگلی در این محدوده مطلوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بیابان زدایی، مالچ پاشی تا رفع تصرف اراضی در خوزستان

وضعیت بیابان زدایی، مالچ پاشی تا رفع تصرف اراضی در خوزستان