مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 10:472022-02-23سياسي

غربالگری بینایی کودکان با وجود کرونا تعطیل نشد


 39 هزار و 500 کودک 3 تا 6 سال از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی تحت سنجش بینایی قرار گرفته اند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 39 هزار و 500 کودک 3 تا 6 سال از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی تحت سنجش بینایی قرار گرفته اند.

علی عرب نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح های پیشگیرانه ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 سال ، درطول سال در پایگاه های دائمی تحت نظارت بهزیستی ودر زمان سراسری برنامه در پایگاه های غیر دائمی نیز در شهرستان ها انجام می شود؛ برنامه غربالگری بینایی به صورت مستمر در پایگاه های دائمی تا پایان سال اجرا می شود.

وی بیان کرد: علی رغم شیوع بیماری کرونا با پیگیری ها و برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون تعداد 39500 کودک در سطح یک مورد غربال بینایی قرار گرفتند.

عرب نژاد افزود: از این عده حدود سه هزار کودک ( کودکان مشکوک به کم بینایی ) برای معاینات بیشتر و دقیق تر به سطح دو غربال بینایی ارجاع شدند؛ تاکنون 250 کودک دارای تنبلی چشم تشخیص داده شدند و 950 کودک نیز دارای اختلال بینایی بودند که مداخلات درمانی برای این کودکان در استان انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری بینایی کودکان با وجود کرونا تعطیل نشد

غربالگری بینایی کودکان با وجود کرونا تعطیل نشد