مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:122022-02-23اقتصادي

منطقه ای شدن دستمزد 1401 مطرح نیست


یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار تاکید کرد: دستمزد 1401 کارگران همچون روال سال های گذشته و بر اساس ماده 41 قانون کار تعیین خواهد شد و بحث مزد منطقه ای به هیچ عنوان مطرح نیست.

- علی اصلانی در گفت و گو با ایسنا، درباره برخی اخبار مبنی بر منطقه ای شدن دستمزد سال آینده کارگران با رد این مسأله اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و در حال حاضر زیرساخت ها برای اجرای این طرح مهیا نیست.

وی با تاکید بر توجه به شاخصه های مزد منطقه ای گفت: اگر بر فرض مثال دستمزدها در کلان شهری مثل تهران را 7 میلیون تومان و در سیستان و بلوچستان 4 میلیون تومان تعیین کردیم، آیا کارگر در سیستان و بلوچستان می ماند؟ قطعا مهاجرت می کند ولی چه کسی جلوی مهاجرت نیروی کار برای مزد بیشتر را خواهد گرفت؟ رییس کانون شورای اسلامی کار البرز افزود: معاون روابط کار وزارت کار اخیرا در جلسه تودیع و معارفه سرپرست اداره کل البرز، اعلام کردند تلاش می کنیم تا قبل از عید و طبق سالهای گذشته، دستمزد با روال قبلی بررسی و تعیین شود.

اصلانی گفت: متاسفانه برخی موسسات به اسم خیریه که مالیات نمی دهند و حسابرسی هم نمی شوند، به دنبال چنین موضوعاتی راه افتاده اند، در حالی که جامعه کارگری از پیامدهای این گونه طرح ها آگاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه ای شدن دستمزد 1401 مطرح نیست

منطقه ای شدن دستمزد 1401 مطرح نیست