مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:172022-02-23پزشكي

توضیحی درباره مدت واگیری و زمان دریافت واکسن در مبتلایان اُمیکرون


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مدت واگیری و زمان مناسب دریافت واکسن پس از ابتلا به سوش اُمیکرون توضیحی ارائه داد.

- ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مدت واگیری و زمان مناسب دریافت واکسن پس از ابتلا به سوش اُمیکرون توضیحی ارائه داد.

دکتر سید محمد علوی در جمع خبرنگاران در خصوص زمان تزریق واکسن برای مبتلایان به اُمیکرون اظهار کرد: ابتلا به هر سوشی اعم از دلتا یا اُمیکرون، همان شرایط کووید – 19 را دارا است و مبتلایان به بیماری باید در دوره بیماری و تا زمان معینی بعد از بهبودی، از تزریق واکسن خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: حتی اگر مبتلایان به بیماری علائم خفیفی داشته باشند، با تزریق واکسن ممکن است علائم بالینی در آن ها تشدید شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در صورت ابتلا به نوع خفیف بیماری، باید چهار هفته بعد و در صورت ابتلا به نوع شدید بیماری شش هفته بعد یا بیشتر واکسن دریافت شود.

وی در خصوص دوره واگیری اُمیکرون افزود: دو روز قبل از بروز علائم، واگیری رخ می دهد و اوج واگیری تا سه روز بعد از بروز علائم است.

علوی بیان کرد: پنج روز بعد از آغاز علائم، حتی اگر ویروس در ترشحات بدن وجود داشته باشد دیگر قابلیت سرایت به دیگری را ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحی درباره مدت واگیری و زمان دریافت واکسن در مبتلایان اُمیکرون

توضیحی درباره مدت واگیری و زمان دریافت واکسن در مبتلایان اُمیکرون