مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:322022-02-23پزشكي

کمبود خون داریم/روایتی از اهدای خون افراد پر خطر در آمریکا!


مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه در سه ماه آینده سخت ترین دوران این سازمان است، گفت: با کمبود خون مواجه هستیم اما با بحران خون روبرو نیستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،مصطفی جمالی،مدیرعامل سازمان انتقال خون  در نشست خبری با اشاره به اهمیت فعالیت این سازمان در تامین خون بیماران در کشور،اظهار داشت:از هر سه نفر یک نفر در طول عمر خود به دریافت خون احتیاج پیدا می کند.

وی ادامه داد:اهدای خون در بانوان ایرانی کمتر از 50درصد است و پایین تر از جهان قرار داریم و بیشتر خون مورد نیاز را عده محدوی اهدا می کند و بیشتر اهداکنندگان خون افراد 30 تا 50 سال هستند و با عدم استقبال جوانان برای اهدای خون مواجه هستیم.

مدیرعامل انتقال خون با اشاره به اینکه  اهدای خون به ازای هر هزار نفر 35 نفر است،گفت:سازمان انتقال خون در پدافندغیر عامل سازمان حیاتی شناخته می شود.

جمالی با بیان اینکه سلامت خون در ایران در حد استاندارد اروپا و آمریکاست،تاکید کرد:نیازمند امکانات و حمایت هایی هستیم تا بتوانیم خدمات بهتر ارائه دهیم؛ بیم این داریم نتوانیم خون مراکز درمانی را تامین کنیم.

مدیرعامل انتقال خون با اشاره پیوند عضو و نیازمندی به امکانات،افزود: عده ای از هموطنان به دلیل نبود بانک اچ ای ای است که قصد داریم این بانک را ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود خون داریم/روایتی از اهدای خون افراد پر خطر در آمریکا!

کمبود خون داریم/روایتی از اهدای خون افراد پر خطر در آمریکا!