مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-23پزشكي

واکسن آسترازنکا افزایش خطر لخته خون در مغز را به دنبال دارد


گروهی از محققان انگلیسی در مطالعات اخیرشان از افزایش خفیف خطر لخته شدن خون در مغز پس از تزریق واکسن آسترازنکا خبر داده اند.

- واکسن "آسترازنکا" افزایش خطر لخته خون در مغز را به دنبال دارد گروهی از محققان انگلیسی در مطالعات اخیرشان از افزایش خفیف خطر لخته شدن خون در مغز پس از تزریق واکسن "آسترازنکا" خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، یافته های دو مطالعه بزرگ که به طور مستقل در بریتانیا انجام شده، از افزایش خفیف خطر ترومبوز درون جمجمه ای در برخی از افراد پس از تزریق واکسن کووید-19 شرکت آسترازنکا خبر داده است.

بر اساس یافته های این دو مطالعه جدید، پس از تزریق واکسن کووید-19 شرکت آسترازنکا(ChAdOx1-S) خطر ترومبوز درون جمجمه ای کمی افزایش می یابد.

در مقاله اول که توسط ویلیام وایتلی (William Whiteley) از دانشگاه ادینبرو و همکارانش از مرکز علوم داده BHF بریتانیا انجام شد، محققان سوابق سلامت الکترونیکی 46 میلیون فرد بزرگسال در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند.

در مقاله دوم که توسط استیون کر (Steven Kerr) از دانشگاه ادینبرو انگلستان و همکارانش انجام شد، محققان از مجموعه داده 11 میلیون فرد بزرگسال در انگلستان، اسکاتلند و ولز استفاده کردند و به بررسی آن پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آسترازنکا افزایش خطر لخته خون در مغز را به دنبال دارد

واکسن آسترازنکا افزایش خطر لخته خون در مغز را به دنبال دارد