مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-23فرهنگي

مطالبه مردمی اصلاح ساختار جشنواره فیلم فجر


حواشی جشنواره اخیر فیلم فجر سبب شد تا مطالبه مردمی اصلاح ساختار این جشنواره دوباره بر سر زبان ها بیفتد، امری که می تواند با همیاری همه دغدغه مندان و با بهره گرفتن از پژوهش های راهبردی و کاربردی مراکز فرهنگی بویژه نهادهای حوزوی در قم محقق شود.

- خبرگزاری فارس از قم– حسن شیخ حائری: چندی است چهلمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده است، اما حواشی این رویداد بویژه در زمینه حرف های یکی از عوامل فیلم های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران همچنان ادامه دارد.

در این باره برخی مراجع معظم تقلید، ائمه جمعه و برخی دیگر از مجامع و تشکل ها نظراتی دادند، بیانیه صادر کردند و از به درد آمدن دل مؤمنان و ناامیدکننده بودن این دوره از جشنواره سخن گفتند و ابراز داشتند که هنر نباید در دام های شیطانی و هنجارشکن قرار گیرد، ضمن آن که برخی دیگر نیز بر ضرورت رصد بیشتر فضای فرهنگی هنری تأکید کردند.

نکته در این است که مواجهه اعتراضی با این گونه اظهارنظرهای عجیب و بلکه سخیف، امری معقول است و زمینه را برای تلنگرهای بجا و حتی جبران اشتباهات گذشته مهیا می کند، اما باید توجه داشت که لزوم بازنگری در جشنواره فیلم فجر نیز سال هاست از سوی برخی دلسوزان و کارشناسان مطرح شده و می شود که متأسفانه تاکنون مورد عنایت قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه مردمی اصلاح ساختار جشنواره فیلم فجر

مطالبه مردمی اصلاح ساختار جشنواره فیلم فجر