مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:472022-02-23اقتصادي

مهار سیلاب های فصلی در کانادا با توسعه عملیات آبخیزداری


مسئولین کشور کانادا از گذشته های دور تاکنون با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری توانسته اند جلوی سیلاب های فصلی و خسارات ناشی از آن را بگیرند.

- به نقل از فائو؛ آبخیزداری که شامل اقدامات بیولوژیکی، مکانیکی و یا مدیریتی است با انجام فعالیت هایی همچون استحصال آب های سطحی و بهره گیری از آنها، تغذیه واداری و افزایش منابع آب های زیرزمینی، حفظ و توسعه پوشش گیاهی با انجام عملیاتی همچون بذرکاری، نهال کاری و یا اقدامات مدیریتی همچون جلوگیری از تخصیص مراتع به کشت دیم، به حفظ آب و خاک و جلوگیری از آسیب و کاهش خسارت منجر می شود و در تأمین منابع آب شرب و کشاورزی نقش مهمی دارد.

به همین دلیل بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با کم آبی و تأمین امنیت غذایی از طریق توسعه کشاورزی به آبخیزداری توجهی وافری کرده اند که از آن جمله می توان به کانادا اشاره کرد.

کانادایی ها تجارب بسیار زیادی در زمینه مدیریت جامع آبخیزداری دارند، که در این امر آب و هوای مناطق مختلف کانادا نقشی اساسی و پررنگی را ایفا کرده است.

در ابتدا مردم و مسئولین این کشور آب را به عنوان منابع فراوانی در نظر می گرفتند که استفاده از آن می تواند زمینه ساز پیشرفت اجتماعی و اقتصادی باشد و به همین دلیل اهمیت کمی به حفظ حوضه های آبخیز و آبراهه ها می دادنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار سیلاب های فصلی در کانادا با توسعه عملیات آبخیزداری

مهار سیلاب های فصلی در کانادا با توسعه عملیات آبخیزداری