مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:472022-02-23سياسي

آیین نامه اجرایی واردات، صادرات و ترانزیت پسماندها تصویب شد


هیئت دولت با هدف ایجاد هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و ارتقای مدیریت محیط زیستی کشور آیین نامه اجرایی واردات، صادرات و ترانزیت پسماندها بر اساس مفاد کنوانسیون «بازل» را تصویب کرد.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت دولت در جلسه امروز خود که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور برگزار شد، مصوب کرد هرگونه واردات، صادرات و عبور پسماند ویژه (خطرناک) و سایر پسماندها بدون رعایت مفاد کنوانسیون بازل، مفاد این آیین نامه و سایر قوانین و مقررات ملی مدیریت پسماند در کشور ممنوع می باشد.

پسماندهای مندرج در الحاقیه های کنوانسیون مذکور، مشمول این آیین نامه قرار گرفته و پسماندهای بخش های دفاعی و پسماندهای ویژه پرتوزا در دامنه شمول آیین نامه نمی باشند و تابع قوانین و مقررات مربوط به خود هستند.

کنوانسیون بازل در سال 1989 میلادی توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و در پاسخ به نگرانی کشورهای درحال توسعه به دلیل محدودیت توانایی های فنی و مالی آنها جهت مقابله با انباشت غیرقانونی پسماندهای خطرناک، به تصویب کشورهای عضو سازمان ملل رسید و در سال 1992 میلادی لازم الاجرا شد.

پیرو عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون بازل درباره کنترل انتقالات برون مرزی مواد زائد زیان بخش (پسماندهای ویژه) و دفع آنها ، هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه اجرایی واردات، صادرات و ترانزیت پسماندها تصویب شد

آیین نامه اجرایی واردات، صادرات و ترانزیت پسماندها تصویب شد