مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 12:172022-02-23پزشكي

چرا مردان به بیماری های خود کمتر اهمیت می دهند؟


مدیر گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، گفت: پژوهش های مرتبط نشان داده اند که مردان نسبت بـه زنان در سبک زندگی خود روش های نادرست تری دارند.

- مردان به بیماری های خود کمتر اهمیت می دهند و اغلب علائم هشداردهنده را نادیده می گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به هفته سلامت مردان اظهار کرد: در دنیای امروز دیدگاه های سلامت چشم اندازی وسیع تر پیدا کرده و به عوامل تعیین کننده غیر طبی، توجه ویژه ای به سلامت شده است؛ هر یک از این تعیین کننده ها به خودی خود و یا از طریق تاثیر بر یکدیگر، وضعیت سلامتی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند و سبب بروز بی عدالتی هایی در وضعیت سلامت می شوند.

مولفه هایی که بیشتر از عوامل بیولوژیک در ابتلا به بیماری موثر هستند وی افزود: اگر چه مراقبت های پزشکی می توانند موجب طول عمر و یا بهبود از یک بیماری جدی شوند اما آن چیزی که برای سلامت جمعیت اهمیت دارد، شرایط اجتماعی و اقتصادی است که موجب می شود مردم بیمار شوند و یا نیاز به مراقبت پزشکی پیدا کنند بدین معنا که تعیین کننده های اجتماعی سلامت مانند میزان درآمد، سطح تحصیلات، جنسیت، شغل، تغذیه، طبقه اجتماعی بسیار بیشتر از عواملی مانند عوامل بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مردان به بیماری های خود کمتر اهمیت می دهند؟

چرا مردان به بیماری های خود کمتر اهمیت می دهند؟