مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 12:422022-02-23سياسي

فرهنگ ایران به همت شاعران بالنده تر می شود


رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی گفت: بر این باور بوده و هستم که ایران فرهنگی قوی داشته است که به همت شاعران و نویسندگان هر روز بالنده تر می شود.

- ، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت پیامی را صادر کرد.

مشروح متن این پیام به این ترتیب است: به نام خداوند جان و خرد سلام و علیکم بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت، امام خامنه ای، در دیدار با شاعران شعر یک ثروت ملی است است، بنابر این شاعران که وارثان انبیا الهی هستند، تولید کنندگان، منتشر کنندگان و حافظان این ثروت خواهند بود، و از این رو جای و جایگاه ویژه ای در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارند.

ایران کشور شعر است، کشور حنظله بادغیسی است که گفت: مهتری گر به کام شیر در است شو، خطر کن، زکام شیر بجوی یا بزرگی و عز و نعمت و جای یا چو مردانت، مرگ رویاروی ایران سرزمین فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران و جهان است که سرود: چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد ایران سرزمین حافظ و خیام و سعدی و صائب، سرزمین باکری و همت و سلیمانی و باقری؛ سرزمین مردانی و امین پور و هراتی و سبزواری.

سرزمین من و شمایی است که دل در گرو این آب و خاک، این فر و فرهنگ داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ ایران به همت شاعران بالنده تر می شود

فرهنگ ایران به همت شاعران بالنده تر می شود