مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 12:422022-02-23بين الملل

نگرانی تایوان از اقدام نظامی چین در بحبوحه بحران اوکراین


مقام های تایوانی می گویند نگران هستند در حالی که توجه آمریکا و کشورهای غربی به اوکراین معطوف شده، چین هم برای ضمیمه کردن این جزیره به خود اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، معطوف شدن توجه و حواس آمریکا و کشورهای غربی به بحران اوکراین و دو منطقه جدایی طلب در شرق این کشور، تایوان را نسبت به حمایت های آنها از خود در برابر چین نگران کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، مقامات تایوانی می گویند، تایپه نگران است که پکن از این حواس پرتی غرب برای افزایش فشار بر جزیره در بحبوحه بحران اوکراین استفاده کند، اما اذعان دارند که در روزهای اخیر هیچ تحرکات غیرعادی از سوی نیروهای چینی صورت نگرفته است.

تسای اینگ ون رییس جمهور تایوان در جلسه امروز (چهارشنبه) کارگروه شورای امنیت ملی این کشور گفت که تایوان باید نظارت و هوشیاری خود را بر فعالیت های نظامی در منطقه افزایش دهد و با اطلاعات نادرست خارجی مقابله کند، اگرچه او مستقیماً به چین اشاره نکرد.

جوزف وو وزیر امور خارجه تایوان نیز در دو مصاحبه با رسانه های خارجی در این ماه هشدار داد که آنها به دقت زیر نظر دارند تا ببینند آیا چین از بحران اوکراین برای حمله استفاده می کند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی تایوان از اقدام نظامی چین در بحبوحه بحران اوکراین

نگرانی تایوان از اقدام نظامی چین در بحبوحه بحران اوکراین