مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 12:472022-02-23اجتماعي

باران هم درد چندانی از هشیلان دوا نکرد


به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، بارندگی های اخیر هم نتوانسته وضعیت تالاب هشیلان را به سال های گذشته برگرداند.

- محمدحسین فلاحتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اگرچه بارش های چند وقت اخیر باعث شده تالاب هشیلان از وضعیت نامناسب تابستان فاصله بگیرد، اما هنوز شرایط آبی این تالاب مانند سال های گذشته نشده است.

وی ادامه داد: هنوز دبی سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تغذیه این سراب بسیار ضعیف است.

رییس محیط زیست شهرستان کرمانشاه یادآور شد: بارش های سال زراعی جاری باعث شده تاکنون فقط کمتر از 10 هکتار ابتدای سراب سبزعلی آبگیری شود و مابقی وسعت 450 هکتاری تالاب هنوز آبگیری نشده ست.

فلاحتی با بیان اینکه تغذیه آبخوان ها و افزایش دبی سراب سبزعلی به زمان نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد در بهار شاهد طغیان این سراب و به تبع آن آبگیری وسعت بیشتری از تالاب هشیلان باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون دیگر حق آبه از سد گاوشان برای تالاب هشیلان لحاظ نمی شود، تاکید کرد: اختصاص این حق آبه فقط برای چند ماه خشکسالی شدید تابستان بود تا گونه های گیاهی و جانوری تالاب در معرض خطر قرار نگیرند.

رییس محیط زیست شهرستان کرمانشاه از هشیلان به عنوان تالابی منحصر به فرد با گونه های گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که هر سال میزبان تعدادی زیادی از پرندگان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران هم درد چندانی از هشیلان دوا نکرد

باران هم درد چندانی از هشیلان دوا نکرد