مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 13:322022-02-23سياسي

نخستین شماره فصلنامه «چکامه» روی پیشخوان می آید


نخستین شماره فصلنامه ادبی و هنری «چکامه» که به حوزه های بین رشته ای ادبیات و روانکاوی می پردازد به همراه پرونده ویژه ای در باره محمد صنعتی، نویسنده و تحلیلگر هفته آینده منتشر می شود.

- ، نخستین شماره فصلنامه ادبی و هنری چکامه با پرونده ویژه ای درباره محمد صنعتی، نویسنده، تحلیلگر و روانپزشک هفته آینده منتشر می شود و روی پیشخان مطبوعات می آید.

محمد صنعتی متولد 1324 در اصفهان است.

او تحصیلات روانپزشکی و روانکاوی خود را در بیمارستان های دانشگاهی و انستیتو روانپزشکی لندن گذرانده و عضو ممتاز رویال کالج انگلستان است.

صنعتی در سال 1364 پس از پایان تحصیل و بازگشت به ایران، همزمان با تدریس و شروع روان درمانگری تحلیلی، به آموزش روانکاوی به فارغ التحصیلان روانپزشکی اقدام کرد و به همین دلیل او را پایه گذار آموزش روانکاوی نوین در ایران می دانند.

همچنین صنعتی، به دلیل علاقه شخصی و مطالعه در حوزه ادبیات، فلسفه و دیگر حوزه های علوم انسانی، توانست با استفاده از هنرهایی چون سینما، ادبیات، عکاسی و… مفاهیم و کارکردهای روانکاوی را در ایران برای عموم مردم جا بیندازد و زبان ساده و همه فهم و در عین حال علمی او به عادی سازی و پذیرش فرهنگ مراجعه به روانشناس و روانکاو در ایران، کمک به سزایی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین شماره فصلنامه «چکامه» روی پیشخوان می آید

نخستین شماره فصلنامه «چکامه» روی پیشخوان می آید