مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 14:172022-02-23سياسي

رعایت حد و حدود در روابط اجتماعی سلامت جامعه را تضمین می کند


رعایت حدود و حریم ها بیشتر به نفع زنان و فراتر از آن تأمین کننده امنیت خانوادگی، آرامش روانی افراد و سلامت اجتماع است و مانع بروز و ظهور آسیب های اجتماعی می شود.

- ، برنامه چراغ شبکه 5، در آخرین قسمت فصل سوم، میزبان مهسا تدین سعدی قاضی، استاد دانشگاه و مشاور قضایی دادگستری و دادیار خانواده بود.

تدین سعدی با اشاره به بعد اجتماعی انسان گفت: هر انسانی به طور طبیعی روابطی خارج از محیط خانواده به فراخور تعاملات و ارتباطاتش دارد که این امری طبیعی است اما زمانی این روابط به محاکم قضایی ارجاع داده می شود که برخی افراد از حدود روابط معقول و منطقی خارج شده و دچار آسیب شده باشند.

هر مسئله ای می تواند جوانب مثبت و منفی خود را داشته باشد.

اما آنچه مربوط به حیطه ی فعالیتی محاکم قضایی می شود همان بُعد منفی امر است.

روابط دختر و پسر نیز از همین جنس است که در پی تداوم ارتباط و فارغ از دلبستگی هایی که پیش می آید، منجر به سو استفاده هم می شود.

برای مثال پرونده ای داشتیم که دختر و پسری پس از دوستی و کسب شناخت لازم، به همدیگر علاقمند می شوند و با هم قرار ملاقات هایی در پارک یا سینما می گذاشتند و حتی عکس هم می گیرند.

از سویی چون هر دو قصد ازدواج داشتند آقا پسر برای خواستگاری از ایشان به منزل دختر خانم هم می روند ولی بنا به دلایلی این ازدواج شکل نمی گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت حد و حدود در روابط اجتماعی سلامت جامعه را تضمین می کند

رعایت حد و حدود در روابط اجتماعی سلامت جامعه را تضمین می کند