مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 14:572022-02-23اجتماعي

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام افتتاح شد


نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام امکان پذیرش صد نفر بیمار را دارد.

- ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام امکان پذیرش صد نفر بیمار را دارد.

زهرا همتی در آیین افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و باتوانی معتادان در ایلام، اظهار کرد: مراکز جامع مراکزی هستند که با رویکردی ترکیبی و با استفاده از همه الگوهای رایج درمان و بازتوانی اعتیاد زیر نظر ادارات بهزیستی در سراسر کشور فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام افزود: این مرکز با ظرفیت پذیرش 100 نفر بصورت بخش خصوصی با نظارت این اداره کل فعالیت داشته که بر خلاف مدت زمان یک ماهه درمان در مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، در این مراکز پذیرش شدگان به مدت یکسال درمان و در کنار آن بازتوانی انها انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: معتادان پذیرش شده در این مراکز به مدت چهار ماه اقامت در این مرکز داشته و هشت ماه نیز ارتباط با خانواده و ادامه درمان و اشتغالزایی را خواهند داشت.

همتی با بیان اینکه در این نوع مراکز پذیرش بیمار براساس مدل مراکز اقامتی میان مدت بوده بطوریکه به مدت دو هفته سم زدایی پرهیزمدار صورت می گیرد، تصریح کرد: در مرحله بعد به مدت دو و نیم ماه براساس رویکرد اجتماع درمان مدار در مراکز تی سی، رویکردهای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام افتتاح شد

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام افتتاح شد