مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 15:272022-02-23اقتصادي

بانک مرکزی: دریافت کپی مدارک در بانک ها الزامی نیست


باتوجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای دریافتی، برخی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی کماکان بر خلاف مفاد بخشنامه های یاد شده، اقدام به دریافت کپی مدارک هویتی اشخاص حقیقی ایرانی می کنند.

- بانک ها موظفند در ارائه خدمات پایه به اشخاص حقیقی ایرانی، ضمن تطبیق مشخصات هویتی با اصل مدارک، به دریافت کد رهگیری از سامانه استعلام هویتی سازمان ثبت احوال کشور و نگهداری آن در پرونده شناسایی اشخاص اکتفا کرده و برهمین اساس نیازی به دریافت کپی مدارک هویتی اشخاص فوق الذکر نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره 275741 /98 مورخ 16 /08 /1398 موضوع ابلاغ مصوبه هشتمین جلسه مورخ 10 /06 /1398 شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم، کلیه اشخاص مشمول موضوع مواد (5) و (6) قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی موظفند در شناسایی اشخاص حقیقی، مشخصات هویتی اعلام شده از سوی شخص حقیقی را با اصل مدارک تطبیق داده و پس از احراز هویت و استعلام برخط از سازمان ثبت احوال کشور و دریافت کد رهگیری تایید کنند.

بدیهی است نگهداری کد رهگیری معتبر در پرونده ارباب رجوع قابل استناد است.

همچنین بخشنامه شماره 123819 /99 مورخ 25 /04 /1399 ناظر بر تاکید بر اجرای بخشنامه فوق الذکر و ارسال ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پذیرش و جایگزینی استعلام الکترونیکی و حذف مستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی: دریافت کپی مدارک در بانک ها الزامی نیست

بانک مرکزی: دریافت کپی مدارک در بانک ها الزامی نیست