مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 15:472022-02-23اقتصادي

16 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام امسال وارد کشور شد


مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از کاهش 29 درصدی رسوب کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) در 11 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

- به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عادل دریس گفت: شاهد کاهش قابل ملاحظه ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

وی اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) با تخلیه و بارگیری بیش از 70 درصد کالاهای اساسی به عنوان هاب غلات کشور نقش به سزایی در زنجیره تأمین کالاهای اساسی کشور ایفا می کند.

دریس با بیان اینکه در 11 ماهه سال جاری 271 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی پهلوگیری کردند افزود: بیش از 16 میلیون تن انواع کالای اساسی شامل دانه روغنی، کنجاله سویا، ذرت، گندم، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی تخلیه شده است و این میزان کالا، رشد 21 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به منظور بهبود فرآیندهای بارگیری و خروج کالاهای اساسی شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در رسوب و مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

وی با اشاره به دلایل تسریع خروج کالا از انبارها گفت: بهره گیری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص و صدور مجوزهای لازم و به کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام امسال وارد کشور شد

16 میلیون تن کالای اساسی از بندر امام امسال وارد کشور شد