مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 21:422022-02-23بين الملل

اردوغان در گفت وگوی تلفنی با پوتین: درگیری نظامی به نفع کسی نخواهد بود


رییس جمهوری ترکیه امروز با همتای روس خود درباره به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانتسک از اوکراین توسط روسیه، به صورت تلفنی گفت وگو کرده است.

- اردوغان در گفت وگوی تلفنی با پوتین: درگیری نظامی به نفع کسی نخواهد بود رییس جمهوری ترکیه امروز با همتای روس خود درباره به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانتسک از اوکراین توسط روسیه، به صورت تلفنی گفت وگو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گزارش سایت قطره و به نقل ازمرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه ، اردوغان و پوتین روز چهارشنبه در تماس تلفنی با یکدیگر به بحث و رایزنی پیرامون بسترهای توسعه همکاری های دوجانبه، روابط با ارمنستان و مسائل منطقه ای از جمله بحران روسیه-اوکراین پرداختند.

رجب طیب اردوغان که پیشتر مخالفت خود را با تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک از اوکراین اعلام کرده بود، گفت که پیچیده تر شدن مشکل و به ویژه درگیری نظامی به نفع کسی نخواهد بود .

رییس جمهوری ترکیه در این تماس تلفنی خواستار گفت وگو و انتخاب گزینه دیپلماسی شد و گفت که آنکارا آماده است تا برای کاهش تنش و حفظ صلح، سهم خود را ایفا کند.

رییس جمهور ترکیه از همتای روسی خود برای سفر به ترکیه دعوت کرد و افزود: انتظار داریم در اسرع وقت برای شرکت در نشست شورای همکاری در سطح عالی به ترکیه سفر کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان در گفت وگوی تلفنی با پوتین: درگیری نظامی به نفع کسی نخواهد بود

اردوغان در گفت وگوی تلفنی با پوتین: درگیری نظامی به نفع کسی نخواهد بود