مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 05:372022-02-24بين الملل

اردوغان به پوتین: درگیری نظامی به نفع کسی نیست


رییس جمهوری ترکیه امروز با همتای روس خود درباره به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانتسک از اوکراین توسط روسیه، به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به گزارش سایت قطره و به نقل ازمرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه ، اردوغان و پوتین روز چهارشنبه در تماس تلفنی با یکدیگر به بحث و رایزنی پیرامون بستر های توسعه همکاری های دوجانبه، روابط با ارمنستان و مسائل منطقه ای از جمله بحران روسیه-اوکراین پرداختند.

رجب طیب اردوغان که پیشتر مخالفت خود را با تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک از اوکراین اعلام کرده بود، گفت که پیچیده تر شدن مشکل و به ویژه درگیری نظامی به نفع کسی نخواهد بود .

رییس جمهوری ترکیه در این تماس تلفنی خواستار گفتگو و انتخاب گزینه دیپلماسی شد و گفت که آنکارا آماده است تا برای کاهش تنش و حفظ صلح، سهم خود را ایفا کند.

رییس جمهور ترکیه از همتای روسی خود برای سفر به ترکیه دعوت کرد و افزود: انتظار داریم در اسرع وقت برای شرکت در نشست شورای همکاری در سطح عالی به ترکیه سفر کنید.

کاخ کرملین هم در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود تأکید کرد که تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوگانسک از اوکراین ضرورت داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان به پوتین: درگیری نظامی به نفع کسی نیست

اردوغان به پوتین: درگیری نظامی به نفع کسی نیست