مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 07:572022-02-24سياسي

لزوم تدوین منشور تعاملات بین شیعه و اهل سنت


نماینده مقام معظم رهبری در سیستان وبلوچستان خواستار تدوین منشور تعاملات بین شیعه و اهل سنت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- آیت الله مصطفی محامی در دیدار مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های تلفیقی کشور با طرح این سوال که چه مقدار به تعامل و تقریب مذاهب اعتقاد داریم، عنوان کرد: متاسفانه گاهی افراد عده ای تنها شعار تعامل سر می دهند و در مقام عمل گام برداشتن به سوی تعامل را بر خلاف مبانی دینی و اعتقادی خود می پندارند.

امام جمعه زاهدان افزود: برای رسیدن به تعامل، همکاری و ارتباط بین پیروان مذاهب باید مبانی اعتقادی، کلامی و فقهی را مورد بحث و گفتمان قرار داده و سپس بر اساس این مبانی، سیاست ها و راهکارها را طبق مبانی دینی، آیات، روایات و تجربیات بشری عملیاتی کرده و در ادامه نیز بحث های اجتهادی و کلامی به طور جدی صورت گیرد.

آیت الله محامی تعامل میان مذاهب مختلف را از چند جهت حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، احیاء تمدن اسلامی بدون این تعامل امکان پذیر نیست و از جهت دیگر فضای تبلیغاتی دشمن و تلاش جهت ایجاد فاصله و درگیری در بین مسلمانان، منافع و امنیت ملی و جوامع اسلامی در گرو این تعامل است.

وی ادامه داد: درست است که اهل سنت ولایت ائمه(ع) را قبول ندارند اما باید توجه داشت که اکثریت جامعه اسلامی، مسلمان و محب اهل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تدوین منشور تعاملات بین شیعه و اهل سنت

لزوم تدوین منشور تعاملات بین شیعه و اهل سنت